zaterdag 24 september 2011

Bas van Werven nieuwe collega van Liesbeth Staats bij EenVandaag


Bas van Werven nieuwe collega van Liesbeth Staats bij actualiteitenprogramma EenVandaag!

Bas van Werven is namens de Tros de nieuwe presentator van 'EenVandaag'. Hij neemt per 1 september het stokje over van Wouter Kurpershoek, die 1 juli het actualiteitenprogramma verlaat. Margriet Vroomans en Liesbeth Staats vullen in de tussenliggende tijd om beurten de lege plek op.

"Hij viel ons op door zijn deskundigheid, duidelijke taal en kritische manier van interviewen", vertelt hoofdredacteur Jan Kriek.

Ook Van Werven, die nu nog een ochtendprogramma presenteert op de radio, is enthousiast. "Na dertien jaar radio is televisie een prachtige uitbreiding van mijn journalistieke loopbaan."

Van Werven gaat een presentatieduo vormen met Avro-man Pieter Jan Hagens, die in 2007 Karel van de Graaf opvolgde.Ook Liesbeth Staats blijft EenVandaag presenteren.

Bas van Werven, momenteel te horen op BNR Nieuwsradio, gaat bij de TROS aan de slag bij EénVandaag. Hij is vanaf 1 september te zien als de opvolger van Wouter Kurpershoek, die naar de KRO vertrekt.

“We zijn erg blij Bas van Werven te kunnen verwelkomen bij de Grootste Familie van Nederland. Van Werven heeft zijn sporen ruimschoots verdiend binnen de journalistiek en we zijn ervan overtuigd dat hij het juiste gezicht is voor EenVandaag“, zegt TROS-directeur Peter Kuipers dinsdag.

Ook Jan Kriek, hoofdredacteur EenVandaag, is verheugd dat Van Werven de overstap naar televisie wil maken. “Bas is vooral bekend van zijn radioprogramma op BNR en hij heeft een aantal televisieoptredens gedaan.

Hij viel ons op door zijn deskundigheid, duidelijke taal en kritische manier van interviewen. Samen met Pieter Jan Hagens vormt hij het ideale presentatieteam van de best bekeken actualiteitenrubriek van de publieke omroep.”

Bas van Werven kijkt erg uit naar deze nieuwe stap in zijn carrière. “Ik vind het een eer dat de TROS me heeft gevraagd de presentatie van EenVandaag op me te nemen. Na 13 jaar radio is televisie een prachtige uitbreiding van mijn journalistieke loopbaan. EenVandaag zal zich komend seizoen sterker profileren en daar ga ik mijn schouder onder zetten.“

Bas van Werven wordt per 1 september de nieuwe presentator van EenVandaag namens de TROS. Hij volgt Wouter Kurpershoek op, die de rubriek deze zomer zal verlaten. De 46-jarige Van Werven is nu nog presentator van het ochtendprogramma op BNR Nieuwsradio.

Hij kijkt erg uit naar zijn nieuwe baan. “Na dertien jaar radio is televisie een prachtige uitbreiding van mijn journalistieke loopbaan”, aldus Van Werven dinsdag. “EenVandaag zal zich komend seizoen sterker profileren en daar ga ik mijn schouders onder zetten.”

De nieuwe presentator viel hoofdredacteur Jan Kriek op ‘door zijn deskundigheid, duidelijke taal en kritische manier van interviewen’. Tijdens de verkiezingscampagne in mei presenteerde Van Werven de nabeschouwing van het Carredebat op RTL 4.

EenVandaag wordt gemaakt door de TROS en de AVRO. Namens de AVRO presenteert Pieter Jan Hagens al enige tijd het programma. Als presentatrices zijn Margriet Vroomans en Liesbeth Staats op post.
 
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten